ANAPOLIS   

Achieve Human Excellence


      

 

  

 

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΜΕΤΑΤΡΑΥΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΡΕΣ


 

 

mp3 AlbumsΥποσυνείδητου Προγραμματισμού | Υποσυνείδητα Μηνύματα | Εγκεφαλικά - Δίωτα Κύματα & Συχνότητες | Νόμος της Έλξης | Αντιμετώπιση Κατάθλιψης | Καταπολέμηση Άγχους | Υγεία | Φόβοι & Φοβίες | Κρίσεις Πανικού | Σχέσεις &Sex | Σχολείο & Εκπαίδευση | Στυτική Δυσλειτουργία | Αδυνάτισμα | Διακοπή Καπνίσματος  




 

Κατάθλιψη που παρουσιάζεται μετά από τραυματικό γεγονός, όπως ένα ατύχημα, ή κάποιες φορές, ακόμη και μετά από ένα "θετικό" αλλά τραυματικό γεγονός, όπως μπορεί να είναι η εκπληκτική απόδοση σε κάτι, ή η επίτευξη ενός στόχου ζωής.  

 

Το σύνδρομο του μετατραυματικού στρες, είναι μια διαταραχή που προκαλείται μετά από την έκθεση του ατόμου σε μια τραυματική εμπειρία που απείλησε την σωματική του ακεραιότητα ή την ζωή του και συντάραξε το γνωστικό του σύστημα, και το συναισθηματικό του κόσμο. Γενικότερα παρουσιάζεται σε άτομα που γίνανε μάρτυρες γεγονότων, των οποίων η επενέργεια δεν μπορεί να τα αφήσει ανεπηρέαστα και η επίδραση τους είναι ποικιλόμορφη.  

 

Γεγονότα όπως, φυσικές καταστροφές,πόλεμοι, τρομοκρατικές επιθέσεις, σοβαρά δυστυχήματα, άγριες προσωπικές επιθέσεις, σεξουαλική κακοποίηση και βιασμοί, σοβαρές ασθένειες όπως καρκίνος, εγκεφαλικόκαι άλλα, ή μετά από το θάνατο κάποιου αγαπημένου προσώπου.  

Είναι βαρύνουσας σημασίας το πώς αξιολογείται το γεγονός- η εμπειρία από το άτομο που το βιώνει, όταν το συμβάν παίρνει για το άτομο τις διαστάσεις του τραύματος, είναι πιθανό να εκδηλωθεί και μετατραυματικό στρες. 

Αυτές τις αντιδράσεις μπορεί να τις εκδηλώσουν όσοι έχουν εμπλακεί οι ίδιοι στο τραυματικό περιστατικό αλλά ακόμα και όσοι υπήρξαν μάρτυρες του περιστατικού ή ακόμα και όσοι άκουσαν γι’ αυτό από άλλους ή το παρακολούθησαν στην τηλεόραση.  

Κανένας άνθρωπος δεν είναι ίδιος με τον άλλο, ωστόσο μπορεί να υπάρχουν κάποιες ομοιότητες στις αντιδράσεις των ανθρώπων μετά από ένα τραυματικό περιστατικό. Το πώς αντιδρά ο καθένας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και μερικές αντιδράσεις μπορεί να φαίνεται ότι δεν έχουν καμία σχέση με το τραύμα. Όμως, όλες αυτές οι εκδηλώσεις είναι φυσιολογικές αντιδράσεις σε ένα μη φυσιολογικό γεγονός.  

Στους περισσότερους ανθρώπους αυτές οι εκδηλώσεις αρχίζουν σιγά - σιγά να ξεθωριάζουν μέσα σε ένα διάστημα περίπου 4 εβδομάδων. Οι άνθρωποι χρειάζονται χρόνο για να ανταπεξέλθουν στο τραύμα, να σκεφτούν γι’ αυτό, να κλάψουν, να το συζητήσουν με τους άλλους, να προσπαθήσουν να το κατανοήσουν και στη συνέχεια να αναπροσαρμοστούν και να συνεχίσουν τη ζωή τους.  

 

Αιτίες Μετατραυματικού Στρες

Μια σημαντική παράμετρος που αφορά την διαταραχή είναι ότι δεν υποφέρουν όλοι οι άνθρωποι που γίνανε μάρτυρες του ίδιου συμβάντος από μετατραυματικό στρες. Αυτό μας κάνει να συμπεράνουμε ότι υπάρχουν παράγοντες που επηρεάζουν την γένεση ή μη της διαταραχής. 

Το φύλο αποτελεί σημαντικό στοιχείο για το μετατραυματικό στρες. Διπλάσιος αριθμός γυναικών από ότι ανδρών υποφέρει από την διαταραχή. Σημαντικό επίσης είναι πόσο ισχυρό είναι το είδος του τραύματος, και σε ποια ηλικία συμβαίνει. Οδυνηρά συμβάντα στα παιδικά η εφηβικά χρόνια δημιουργούν δριμύτερης έντασης τραύματα. 

Η προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου αποτελεί σημαντικό παράγοντα, η στάση ζωής που έχει, πώς ερμηνεύει και αξιολογεί ο κάθε ένας τις εμπειρίες και τα συμβάντα της ζωής σε συνδυασμό με τα ψυχολογικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει το άτομο (κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές).  

Η υποστήριξη που μπορεί να δεχθεί το άτομο από το περιβάλλον του, οικογενειακό ή φιλικό αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την επούλωση του τραύματος. 

 

 

Συμπτώματα Μετατραυματικού Στρες

α πρώτα σημάδια της διαταραχής εμφανίζονται τρείς με έξι μήνες μετά το επώδυνο γεγονός ή την εμπειρία που είχε το άτομο. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις που τα σημάδια του μετατραυματικού στρες έχουν χαραχτεί βαθιά, και τα συμπτώματα εμφανίζονται αιφνιδίως μετά από χρόνια. 

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της διαταραχής είναι η έντονη αναβίωση του γεγονότος. Το άτομο ζει ξανά το γεγονός, έντονο φλας μπακ και οδυνηρές αναμνήσεις αναδύονται στην επιφάνεια. Τα συμπτώματα γίνονται ισχυρότερα κοντά στο διάστημα των επετείων της εμπειρίας.

Αυτομομφή, ενοχικά συναισθήματα, μελαγχολία, καταθλιπτικά συμπτώματα, άγχος και έντονη συναισθηματική φόρτιση συνοδεύουν αυτές τις περιόδους. Εφιάλτες ή παραισθήσεις που συνδέονται με το συμβάν, διαταραχές στην διαδικασία του ύπνου.. Αντικοινωνική συμπεριφορά – κοινωνική απόσυρση, απώλεια ενδιαφέροντος για αγαπημένες ασχολίες, μελαγχολία για μελλοντικά σχέδια.  

Γενικότερη αδυναμία φυσιολογικής λειτουργικότητας, εκπλήρωσης καθημερινών καθηκόντων λόγω του στρες. Έντονη προσπάθεια αποφυγής σκέψεων ή αναμνήσεων, που συνδέονται με την τραυματική εμπειρία. Πολλές φορές οι αντιδράσεις του ατόμου συνδέονται και με σωματικά συμπτώματα, όπως, ταχυπαλμία, αυξημένη αρτηριακή πίεση, γαστρεντερικές διαταραχές. 

 

Σωματικές Αντιδράσεις

  • Αλλαγή στις συνήθειες του ύπνου-περισσότερος ή λιγότερος ύπνος από το συνηθισμένο για ‘σένα  
  • αλλαγή στην όρεξη-περισσότερη ή λιγότερη όρεξη σε σχέση με τις διατροφικές σου συνήθειες  
  • αλλαγή στο ενδιαφέρον για σεξ-περισσότερο ή λιγότερο ενδιαφέρον για σεξ απ’ όσο έχεις συνήθως  
  • πόνος ή/και ενοχλήσεις στο στομάχι-διάρροια ή δυσκοιλιότητα  
  • διάφοροι σποραδικοί πόνοι, ενοχλήσεις, πονοκέφαλοι και γενικά μια αίσθηση αδιαθεσίας  
  • μεγαλύτερη ευαισθησία σε κρυολογήματα ή άλλες ασθένειες  
  • ξαφνική αύξηση των καρδιακών παλμών, εφίδρωση ή δυσκολία στην αναπνοή  
  • αυξημένη αίσθηση αιφνιδιασμού ή τρόμου π.χ. σε ξαφνικούς θορύβους ή σε απρόσμενο σωματικό άγγιγμα  
  • αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, νικοτίνης ή άλλων χημικών ουσιών (νόμιμων ή παράνομων).  

Συναισθηματικές Αντιδράσεις

  • Σοκ και μούδιασμα  
  • άρνηση της πραγματικής επιρροής του περιστατικού σε ‘σένα-προσπάθεια για υποτίμηση του περιστατικού και της εμπειρίας σου  
  • αίσθηση παραζάλης, απάθεια, αίσθηση ότι δεν είσαι σε επαφή με την πραγματικότητα-αίσθηση ότι είσαι αποκομμένος/η και δεν έχεις συναισθηματική σύνδεση και επαφή με κανέναν  
  • άγχος και φόβος (αυτά τα συναισθήματα μπορεί να αυξηθούν σε διάφορους τομείς της ζωής σου και να μην είναι φανερό ότι σχετίζονται με την τραυματική εμπειρία)  
  • αίσθηση ‘συναισθηματικού συναγερμού’-να βιώνεις έντονη ανησυχία και να τσεκάρεις συχνά αν τα πράγματά σου ή οι άλλοι είναι ασφαλείς  
  • οξυθυμία ή νευρικότητα π.χ. να είσαι αεικίνητος στο χώρο και να δυσκολεύεσαι να χαλαρώσεις  
  • εκρήξεις θυμού  
  • συναισθηματική ‘αρρυθμία’-εύκολη και ιδιαίτερα ασταθής εναλλαγή συναισθημάτων π.χ. μέσα σε λίγα λεπτά από το γέλιο στο κλάμα ή και το ανάποδο  
  • εισβολή σκέψεων που αφορούν το τραύμα-σκέψεις που έρχονται στο μυαλό ξαφνικά χωρίς να το θέλεις και φαίνεται να μη μπορείς να τις σταματήσεις  
  • εφιάλτες  
  • αίσθηση ότι βιώνεις ξανά και ξανά το τραύμα στο παρόν (γνωστά ως flashbacks)  
  • αίσθηση απελπισίας, ανημπόριας, πανικού ή αίσθηση ότι χάνεις τον έλεγχο  
  • εσκεμμένα αποφεύγεις ό,τι σου θυμίζει το τραύμα (π.χ. μέρη, ανθρώπους, πράγματα κ.λ.π)  
  • αυτοκατηγορία και αίσθηση ενοχής π.χ. για το ότι επέζησες ή/και για το ότι δεν μπόρεσες να κάνεις περισσότερα  
  • δυσκολίες στη συγκέντρωση και τη μνήμη  
  • παλιές δυσάρεστες αναμνήσεις, ίσως και άλλα τραυματικά περιστατικά έρχονται πάλι στην επιφάνεια.  

Αίσθηση αναβίωσης τραυματικού γεγονότος 

  • Ανεξέλεγκτη αναβίωση ανεπιθύμητων αναμνήσεις 
  • Εφιάλτες, που συνήθως σχετίζονται με το τραυματικό γεγονός 
  • Έντονα αρνητικά συναισθήματα όταν θυμάται το τραυματικό γεγονός 
  • Σε κάποιες περιπτώσεις, παραισθήσεις (αίσθηση ότι το άτομο ακούει φωνές ή βλέπει σκηνές από το τραυματικό γεγονός) 

Αντιδράσεις αποφυγής 

  • Δυσκολία να μιλήσει για το τραυματικό γεγονός 
  • Αδυναμία να θυμηθεί ολόκληρα μέρη του τραυματικού γεγονότος 
  • Αποφυγή καταστάσεων που θυμίζουν το τραυματικό γεγονός 
  • Συναισθηματικό «μούδιασμα» 
  • Αδυναμία να δείξει τρυφερότητα 
  • Αίσθηση ότι δεν έχει νόημα να σχεδιάζει το μέλλον 

Συνεχής διέγερση 

  • Διαταραγμένος, ανήσυχος ύπνος 
  • Ευερεθιστότητα και επιθετικότητα 
  • Αδυναμία συγκέντρωσης 
  • Το άτομο τρομάζει και «πετάγεται» εύκολα 
  • Αντίδραση πανικού σε υπενθυμίσεις του τραύματος 

 

 

mp3 Albums Υποσυνείδητου Προγραμματισμού | Υποσυνείδητα Μηνύματα | Εγκεφαλικά - Δίωτα Κύματα & Συχνότητες | Νόμος της Έλξης | Αντιμετώπιση Κατάθλιψης | Καταπολέμηση Άγχους | Υγεία | Φόβοι & Φοβίες | Κρίσεις Πανικού | Σχέσεις & Sex | Σχολείο & Εκπαίδευση | Στυτική Δυσλειτουργία | Αδυνάτισμα | Διακοπή Καπνίσματος  

 

 

Τα Δίωτα – Εγκεφαλικά κύματα παράγονται φυσικά όταν ακούμε ένα ήχο από το ένα αυτί και ένα άλλο στο άλλο αυτί. Τότε ο ανθρώπινος εγκέφαλος δημιουργεί έναν τρίτο ήχο(Δίωτο κύμα) που είναι μια συχνότητα, ίση με τη διαφορά των δύο ήχων.  

 

Για παράδειγμα, εάν ένας ήχος ή μουσική νότα, σε συχνότητα 100Hertz(κύκλοι ανά δευτερόλεπτο), ακούγεται στο το ένα αυτί και ένας άλλος ήχος, ή μουσική νότα στα 120Hertzπαίζεται στο άλλο αυτί, ο εγκέφαλός μας θα το ερμηνεύσει σαν 20Hertzκαι θα συντονιστεί σε αυτήν την συχνότητα των 20Hz, δημιουργώντας έναν δικό του ήχο (συχνότητα) 20Hz, ο οποίος θα αντηχεί στο μυαλό μας. 

 

Εκτός από το ότι βελτιώνουν άμεσα τη διάθεση μας, και μας παρακινούν προς την αλλαγή, έχει επίσης αποδειχθεί ότι  βελτιώνουν και ενισχύουν τη συνολική λειτουργία του εγκεφάλου, ενισχύουν τη μνήμη και τοIQ, και αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο τα κυρίαρχα μοτίβα σκέψης μας δημιουργούνται.   

  

Όταν χρησιμοποιούμε Δίωτα - Εγκεφαλικά κύματα και Συχνότητες, απλώς αλλάζουμε τον τρόπο που ο εγκέφαλος μας είχε συνηθίσει μέχρι τώρα να αντιδρά. Στέλνοντας στον εγκέφαλο μας συγκεκριμένες συχνότητες, καταφέρνουμε να αναδημιουργήσουμε, εκείνα τα συναισθήματα που θα θέλαμε να βιώναμε, κάνοντας τον εγκέφαλο μας να δώσει εντολή να παραχθούν οι αντίστοιχες χημικές ενώσεις & ουσίες και συνεπώς τα συναισθήματα που επιθυμούμε.  

 

  

Αντιμετώπιση Χρόνιας Κατάθλιψης - Super Strong
Αντιμετώπιση Κατάθλιψης
Τέλος στην Κατάθλιψη - Αισθανθείτε Χαρά & Ευφορία
Νικήστε την Κατάθλιψη από την Οικονομική Κρίση
Κατάθλιψη: Energy Booster
Νικήστε τη Μελαγχολία & Θλίψη
Τέλος στη Μελαγχολία & Θλίψη - Αισθανθείτε Χαρά & Ευφορία
Βάλτε Τέλος στην Απογοήτευση
Αντιμετώπιση Στεναχώριας
Απόλυτη Ηρεμία
Κατάλογος Προιόντων